Ik mis aardappels, groente en vlees?! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Joan Nieskens - WaarBenJij.nu Ik mis aardappels, groente en vlees?! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Joan Nieskens - WaarBenJij.nu

Ik mis aardappels, groente en vlees?!

Blijf op de hoogte en volg Joan

31 Maart 2014 | China, Hangzhou

Ik begin me hier al helemaal thuis te voelen, want mijn eerste echte stage week zit er ook weer op en de derde week is alweer ingegaan. De dagen die ik maak zijn van 14.00 uur tot 9.30 en 's avonds, nou eigenlijk 's nachts nog een keer naar het vliegveld toe. Maar ik ben er achter gekomen dat het vliegtuig van Hong Kong Airlines altijd vertraging heb, dus het kan zo zijn dat ik pas om 4 uur 's nachts me bed in kan kruipen voor mijn schoonheidsslaapje. Maar gelukkig werk ik twee dagen en ben ik daarna weer twee dagen vrij dus rust krijg ik genoeg, alleen het nadeel is dat ik blijf hangen in het patroon van uitslapen en laat naar bed toe. Dus aan het ontbijt heb ik nog niet gezeten. Maar gelukkig heb ik hier in de plaatselijke supermarkt brood gevonden, het is droog brood met chocolade maar het is brood en wat ik eigenlijk het ergste mis is een tosti! Nooit gedacht dat ik het eten in Nederland zou missen, voor al het standaard aardappels, groente en vlees. In het restaurant hier op de zesde verdieping eet ik bijna dagelijks het zelfde en met veel vragende blikken en gezeur waarom ik het zelfde eet. Af en toe iets anders is ook niet erg en dat doe ik ook altijd. Maar genoeg over het eten, ik krijg er honger van!

Gisteren had ik besloten om lekker op stap te gaan om de omgeving te gaan verkennen en om naar het meer te lopen waar ik de vorige keer niet in geslaagd was om het te vinden. En toen ik terug was op Google Maps keek zag ik tot mijn verbazing als ik iets verder door was gelopen dat ik er was geweest. Dus ik had me schoenen aan getrokken en ben op pad geweest en na een uurtje lopen kwam ik eindelijk bij het meer aan! En wat een teleurstelling, toen ik er al heen liep vond ik het raar dat ik weinig mensen zag die er ook naar toe wilde want ik dacht als het een mooi meer is waarom gaan er geen andere mensen naar toe. Maar toe ik er was zag ik ook waarom het niet toeristisch was. Het was een enorme plas met huizen er ook heen en vissers. Dus niet wat ik mij had voor gesteld. Ik dacht een mooie groene oase, zwanen en mooie bloemen en planten. Maar helaas, met tegenzin liep ik weer verder en na een tijdje deden helaas mijn voeten zo'n pijn dat ik toen ik in mijn hotel kamer aan kwam en mijn schoenen uit deed een paar mooie blaren op mijn voeten zaten die nog eens verschrikkelijk pijn deden. Maar ik moest nog boodschappen doen want ik had geen drinken meer in de koelkast liggen dus weer schoenen aangedaan dit keer ruimer zitten de schoenen waar ik geen blaren van krijg en vol goede moed naar de supermarkt gelopen. Ik weet niet of ik het al eerder heb verteld maar ze hebben bij de kruising naar de supermarkt waar ik de weg over moet steken de stoplichten weggehaald voor voetgangers. Maar hier ben ik al gewend is dat het kijken en doorlopen is en ze stoppen wel voor je of gewoon met de meute mee lopen. Gelukkig kan je goed de stoplichten voor de automobilisten in de gaten houden dus oversteken is nu niet meer echt een ramp.

Ook ben ik deze week verhuisd naar een andere kamer, want ik moest uit mijn mooie suite. Ik werd opgebeld, ik schrok me al dood want de telefoon op mijn kamer ging af en ik dacht wat hoor ik nou. Maar ik moest zo snel mogelijk mijn spullen inpakken en verhuizen naar twee kamers verderop. Dus ik had net alles mooi uitgepakt en netjes over al neer gelegd en met dezelfde gang moest ik alles weer inpakken. Dus nu is mijn kamer nog een beetje een puinhoop want ik heb nog niet alles netjes neer gelegd. Maar het is wel fijn dat ik nu een wat grotere kamer heb, helaas zonder bad.Maar die mis ik niet echt en ik heb een bureau dus daar staat mooi mijn laptop op en kan ik comfortabeler aanzitten. En weer een minibar die gevuld was met gratis drinken!

Ben blij dat het leven hier in China went en dat ik gelukkig Nederland nog niet zo erg mis, alleen op het eten na dan. Blij dat ik deze stap genomen heb want ik geniet elke dag! En ik kan niet wachten tot mijn creditcard er is, heb nu al te veel leuke dingen gezien om te kopen maar helaas kan ik het nog niets kopen, want dan ben ik helemaal plat zak en daar zit ik ook niet op te wachten. Alleen moet ik waarschijnlijk nog een dikke week wachten, maar dat is aan de ene kant wel goed voor mij want dan kan ik niets uitgeven en mijn koopverslaving in toom houden haha!

Dikke kus.

  • 31 Maart 2014 - 20:42

    Nel Oh Nee Tante Nel:

    Hoi Joan ik vind het allemaal heel stoer van je en heel leuk om je zo te volgen.
    Succes en geniet ervan!

  • 03 April 2014 - 09:13

    Oma:

    hoi joan
    jammer van je blaren maar wel stoer om zo er op uit te gaan
    tot volgende week oma en die aardappels komen wel weer geniet nu hiervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joan

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 3005

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 03 Augustus 2014

Welcome to China

Landen bezocht: